15 February 2010

Mountain biking: Sungai Terjun


Monday, 14 February 2010

We started our trip quite early. At first, we planned to go up to Kuil Tambi, but then Ade suggested to try new trail nearby.

According to a villager, just going straight, follow the single trail, we will find a small waterfall, they refer that waterfall as Sungai Terjun.

Small stream along the trail.

As usual, Mr Technical lead the way.


Most of the trail are made up from steep hill, almost very impossible for us to climb by using our mountain bike. But we wouldn't know if we don't try..

It needs skill and stamina to go through a track like this.

Do you have what it takes to go down this slope?

Ade showed us why he is the Technical Wizard

Again, he proved it to us what it takes to own the title. Guts and balls. BIG balls.

Nice haaa..

For more photo of us in this trip, go here

09 February 2010

Kemalangan di tapak


Isnin, 8 Februari 2010

Cukup pilu ye kalau kita tengok kereta kita dilanggar, sudahlah kena langgar, lagi kena pulak buat laporan kepada polis, bukan itu saja, sementara kenderaan kita tu diperbaiki terpaksa kita cari kenderaan lain untuk ke tempat kerja.

Sebab tu aku cukup kesian dengan Danny dan Wenna. Mereka ni sama kerja di tempat kerja aku.

Mujurlah tiada siapa yang tercedera. Itu yang paling penting.

Kereta Iswara yang di tengah tu milik Wenna, van biru milik Danny. Aku tak tau siapa pemilik motorsikal merah tu dan yang lori hijau tu milik sub kontraktor kami.



08 February 2010

Mountain Biking: Indian Temple 3

Ahad, 7 Februari 2010

Aku pun malas dah nak fikir, banyak kali dah aku naik ke bukit Mike ni, tapi masih jugak aku rasa penat, semput, asma dll. Terkemut kemut jobo ku nait ke atas. Memang unta betul lah bukit ni. Cubalah orang yang buat trail rajin sikit, trim kan bukit tu sungguh sungguh.. Lain kali aku nak syor dgn AJK Matang, bawa cangkul, buang itu tanah bukit, kesianlah itu tambi naik jalan kaki jumpa dia punya tuhan.. Banyak letih la woi.. Kitakan satu Malaysia.

Memang patut pun ringan, tayar tak pasang lagi.. Tapi daya ketahanan kau memang ada kelas tersendiri. Wei, kau makan apa? Hah? Urut kaki jer..
Oi cepat lah oi.. mentang-mentanglah betis macam kuda
Tempat ni memang banyak trek yang mencabar, bagi pakar teknikal ini pulak, memang pantang tengok trek bebukit dan bebatu..
Cik Melvin basikalhutan.blogspot.com. Berkahwin dan berpunya.. Bapak orang dah..
klik.klik.klik. Melvin ambik gambo
Selekoh maut, Pastikan ambil jalan sebelah dalam, rebahkan badan sedikit, baru dapat lepas.
Itu Reign kalau dia tak mahu, saya jual sama dia..
Penjaga Kuil
Penyangak kuil
Ko snap aku, aku snap ko balit
Sempoi...
Ambik wuduk..
Cukup laju dah tu
Memang steady..

There was an error in this gadget

chitchat


ShoutMix chat widget

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP